Odgovori: ZDRAVO PREHRANJEVANJE BREZ MESA

Pregled teme
Judy13
Sorry, no koment!
Citiraj
mladakuharica
Tukaj pišemo o brezmesnih receptih in ne vem, zakaj se sedaj postavlja vprašanje zdravo - nezdravo. Čemu? VSak naj se sam odloča o tem kaj in kako bo jedel, glede na svoje znanje, zdravje in počutje.
Citiraj
Judy13
Se strinjam, tudi prehranjevanje z mesom je čisto OK, če je tega v zmernih količinah, npr. enkrat ali 2krat na teden. V vsakem mesu so snovi, ki jih drugje ni. Torej, vsega po malem, bo čisto ok, pa čim manj sladkarij in belih snovi(bela moka, sladkor,bele testenine, beli riž...) namesto tega pa vse polnozrnato, pa boste počasi na zdravi prehrani.Pa oljčno olje, seveda, namesto masla in margarine in drugih maščob
Citiraj
mihael židan
Zdrava prehrana je lahko tudi zelje, krvavica in krompir samo če ješ tako hrano se moraš ogromno gibati. Zdravo prehranjevanje vsebuje tudi meso ampak v pravih količinah glavno je pa da ješ veliko sadja in zelenjave oemjiš pa npr. krompir pa redeče meso.
Citiraj
kr:ena
Citiraj
mladakuharica
Torej se potrjuje teorija, da so ljudje, ki uživajo meso, bolj agresivni od tistih, ki ne. :)
Pa lep pozdrav od osnovnošolke. :))
Citiraj
columbus
mladakuharica tebe pa prosim, da prvo dokončaš osnovno šolo!

mogoče sem se pri zobeh napačno izrazil. s tem sem mislil kako so razporejeni zobje v naših ustih in kakšno funkcijo opravlja posamezen zob!

če so pa takšne vsebine le pretežke zate pa beri dnevno časopisje, ki je namenjeno ravno takšnim kot si ti. (bedakom)
Citiraj
mladakuharica
Columbus, prosim vas, da stvari ne govorite na pamet in površno.

Nisem vedela, da se veliko vrst sadja in zelenjave lahko je brez zob??

P.S. Moja kri je veliko boljša (delež železa) odkar ne jem mesa!
Citiraj
columbus
Črtanje mesa z jedilnika je nezdravo.Meso vsebuje prepotrebne beljakovine, železo, kalij, fosfor........ Seveda v zmernih količinah. Človek ni samo rastlinojed, kar lepo dokazujejo tudi zobje, ki so namenjeni žvečenju mesa.
Citiraj
mladakuharica
Evo nekaj predlogov: :)
Za zajtrk vam težko kaj pomagam, ker v glavnem za zajtrk sama jem sadje. Pa še to, da razhudnikov ne jem, pa vseeno nekaj mojih predlogov, seveda lahko vsak "recepte" predela po svojem okusu.

- Lečina enolončnica (različne vrste leče ali pa samo ena z veliko veliko čebule in zelenjave) s solato.

- Prosena kaša z podušeno zelenjavo (čebula ali por, bučke, koleraba, korenček, petršilj). Tukaj, lahko uporabimo še ajdovo kašo ali pa polento.

- Če jeste ribe - Riba po želji (jaz navadno uporabim losos) in ga spečem v alu foliji. Pred tem ga lahko na hitro popečete na ponvi, da dobi lepo hrustljavo skorjico. V folijo daste na hitro popečeno ali podušeno zelenjavo, malo oljčnega olja, dobro zavijete in daste v pečice za dobre pol ure do 40 min.

- Različne vrte juh. Različne vrste zelenjave, ko je sezona, predlagam odlično bučno juho z bučnimi semeni. Moja najljubša.

- Solata (radič) z avokadom. Njami. Lahko dodate še koruzo ali kar vam paše.

- Zelenica - pita kjer na vsak nivo testa, daste različne vrste zelenjave, zalijete z smetano in jajcem in to pečete v pečici.

- tudi pizza pride v poštev. Čeprav kechupa jaz ne jem in naredim tako. Npr. Naredim testo iz npr. zmesi moke ajdove, pirine in rženove. Nato pa gor bučke, korenček, šampinjone, radič ali rukolo in jajček.

- pita iz topinambura. To je zelenjava (gomolj), ki ga nekateri uživajo namesto krompirja, ki je razhudnik. Naribate topinambur ali navaden krompir in ga zmešate z popečeno čebulo. To zavijete v testo in daste pečt.

- Blitvina ali špinačna pita. njami.

- Konopljini špageti z tunino omako (tuna in sojina smetana) ....

..in še in še. :)

Za večerjo pa npr. jogurt z ovsenimi kosmiči, različnimi semeni ali kakšno sadje.
Citiraj
haha
haha
Citiraj
MAJA
Nevem kako je z vsemi siri , ampak ta sir je ekol. pridelan in tudi nima konzer.Sicer sem klicala po mlekarnah in sem dobila odgovor e v stilu :seveda je kozer. samo ni napisan, al pa ko sem klicala za senf sem dobila odgovor od tehnologa v Eti , da se ne da narediti brez v drugi tovarni pa da, tako da sem tudi jast malo zmedena glede tega , tako da rajši kupujem tisto hrano ki ima oznadžbo -bio in eko .Glede pa maščobe me neskrbi , sploh pri otrocih, ker ne jemo tako pogosto.LP
Citiraj
Ljubljančanka
Maja, prosim razloži, kako je to s sirom in konzervansom.
Prepričana sem bila, da v običajnih sirih, tistih ki so narejeni v večjih kosih oz. hlebcih, ni konzervansov. Res pa je, da je v sirih kar precej maščobe živalskega izvora, kar ni najbolje.
Citiraj
Ana
Trudim se, da kuham za svojo družino lahko prebavljive jedi in zdrave. Kaj sje danes še sploh zdravo- BIO.
Samo, da povem, da tudi BIO ni vedno bio in je lahko celo človeku nezdrava hrana. Pred kratkim sem si ogledala analizo rjavega - bio riža. Bil je pol kakcev od opodgane???? Kupljeno na tržnici v Ljubljani. Toliko o tem kar je bio in zdravo.
Lep vikend vsem, Ana
Citiraj
MAJA
Seveda , tudi nas je nažalost mogla doleteti bolezen da smo spremenili način prahrane.Jast sem veliko receptov predelala in nekaj sproti tudi sama zmislila.Zelo sem ponosna na svojo zelenjavno pici ki jo jemo vsako nedelo.Testo naredim v aparatu za peko kruha iz polno.. moke , rdečo čebulo naseklam na kolobarje in podušim na vodi.Dodam sojino omako in na koščke narezan zrezek sveže tune.Zdej ko mi je zmanjkala domača paradiž. mezga dam gor kar tisto od Alnature, po vrh pa naribam sir - v Šparu imajo sir brez konzervansa.Lahko rečem da smo skoraj bankrotirali zaradi te prehrane, vse je večkrat dražje , samo kaj ko ne morem več otrokom ponudit navadne hrane .Sama sem bila hud asmatik , ampak odkar nejem mesa in se izogibam različnim dodatkom v prehrani ne uporabljam več zdravil in nimam več napadov - tega je več kot eno leto.LP
Citiraj
Slavica
Ojla,Sončica!


Vse lepo in prav, kar pišeš glede hrane.Jaz sem zbolela za rakom na dojki in imam s prehrano kar nekaj problemov. Hodim po bio kmetijah in nabavljam zelenjavo in moko (pirino,ajdovo,rženo), ješprenj,ajdovo in proseno kašo, kislo zelje in repo. No iz tega si kar nekaj lahko skuham, vendar so recepti vedno isti. Včasih si skuham ali spečem ribe, za solato pa imam,v glavnem doma vloženo rdečo peso.Pojem tudi veliko stročnic. Od mleka pijem samo sojino mleko.Kruh pečem doma. Veš,draga moja, izogibam se vseh E-jev,konzervirane hrane,in kupljene zelenjave in sadja po trgovinah, ne jem rdečega mesa,belih testenin,riža-samo rjavega,brez sladkorja in zelo malo soli. Včasih pa mi zapaše kozarec refoška, pa si ga tudi privoščim.
Sledim tvojim odgovorom in hvala vsem tistim, ki bodo napisali še kakšen recept. Lepo se imejte vsi...
Citiraj
tv
glavni obroki:

Ponedeljek: ričet, 1 rezina polnozrnatega kruha
Torek: fižolova mineštra
sreda: ribe, špinača ali druga zelenjava
četrtek: kislo zelje ali repa s fižolom, polento
petek: piščančja prsa, priloga grah,korenje

Glede količine: jaz kuham za 4 osebe, torej naredim najmanj 3 litre mineštre.
Če ne ješ mesa, ga pač izpusti.

Zame pomeni zdravo prehranjevanje:
Jesti pestro hrano, tako zelenjavo in sadje, kot meso.

Menim, da je bolj pomembna KOLIČINA, koliko hrane pojemo. Če pojem količinsko malo hrane in to 5x na dan, se dobro počutim.
Če se bašem in NABAŠEM, pa ravno nasprotno.
Citiraj
Mimi N.
Tudi jaz bi ti svetovala knjižnico, kjer je takih knjig na pretek, gotovo lahko izbereš pravo zase. Več pravih, ena bo premalo. V knjigi boš našla tudi kakšen točen jedilnik s količinami in prehransko vrednostjo.

Tukaj smo v glavnem kuharice, ki kuhamo za družine, jedilnike v glavnem sproti delamo v glavah, če imamo že kdaj napisane, jih življenje večkrat spremeni, pa se zato nič posebej ne sekiramo. Sicer gledamo v kuharske knjige in recepte, vendar ne grame čebule in beljakovinske vrednosti :-)) Tako boš iz naš težko stresla uravnotežen jedilnik. To je odgovorna naloga.

In še majhna skrivnost. Da, zdrava hrana = zdravo življenje, to pa se začne in odvija v glavi, ne v hladilniku.
Pa brez zamere, Mimi
Citiraj
sončica
Hi,

se mi zdi, da je res najtežje priti do pravega menuja, še zlasti v začetku, ko je cel organizem navajen na preveč "močne" hrane in ti želodec po nekaj pojetih jabolkih in solatah non stop kruli.
Verjetno je resnica tudi v tem, da je potrebno spremeniti okolje; zapustiti starše-se osamosvojiti, pa družba in partner. Poznam kar nekaj primerov, ko so osebe začenjale z zdravim prehranjevanjem in jim ni uspelo, so bili čudni za družbo nesprejemljivi ali pa so preveč resno vzeli celotno zadevo tako, da so preko joge prišli do budizma in tako v tem iskali duševno hrano in ne več FIZIČNO ZDRAVO HRANO, ki zanima mene.
Zanimivo pa je res kar je rekel Mojzes, da po letih uživanja prave hrane, bolezni in najbrž tudi vsega ostalega kot je npr. utrujenost sploh ne poznaš več.

Torej, veseli me drage moje somišljenikinje in somišljeniki mislim, da moramo delati na menujih.
To da imaš doma velik hladilnik ali shrambo ( vse pač ni za v hladilnik ) in v njem pravo hrano pripravljeno za pripravo dnevnih obrokov, se mi zdi da je zelo dober začetek. Sicer pa kaj je hujšega kot to, da takrat ko potrebuješ nimaš ničesar vsaj primernega in potem gre vse po strem: kos salame, sir, kruh,.. ali pač instant goveja juhica, krompirjevi njoki in pečen puranji zrezek za solato pa vložene kumarice,..

V službi kjer delam imamo sicer tri menuje: dietni: ne vem zakaj, vsaj kdor dela v službi ni bolan; lahki: ne vem kaj je tu z puranjim zrezkom in morskimi sadeži lahkega in pa navadni: pasulj s kranjsko, vampi, zrezki vseh mogočih vrst,.. Eni, ki so resda ze malo bolj v letih in najbrž
Citiraj
sončica
Torej to je res, zdrava hrana = zdravo življenje.

Lepo prosim mi lahko ponudite vas jedilnik za en dan: kaj, kako pripravljeno in v kakšnih količinah?

Že vnaprej lepa hvala.
Citiraj
 
Opozorilo: Ta tema je že več kot dva meseca neaktivna. Ste prepričani, da želite nadaljevati razpravo?

Potrditev, da niste robot:

Da bi preprečili avtomatsko oddajo sporočila/registracijo, prosimo dokažite, da niste robot z uporabo CAPTCHA uganke.